SAPA netværksdag Øst

SAPA afholder endnu et møde i rækken af Netværksmøder for kontaktpersoner.

Tid: 

7. oktober 2014 - 9:00 til 15:30

Sted: 

Kollekolle Kursuscenter, Frederiksborgvej 105, 3500 Værløse 

Målgruppe: 

Netværksdagene er for SAPAs kontaktpersoner og suppleanter, 1-2 personer fra hver kommune.

Tilmelding: 

Vi skifter gear

I SAPA-projektet er udbudsforretningen i fuld gang, og vi regner med at have fundet en systemleverandør umiddelbart efter årsskiftet. Samtidigt har vi øget vores fokus på implementeringen af SAPA – det gælder både de aktiviteter, der ligger i KOMBIT, og de opgaver, kommunerne har ansvar for. Kort sagt er projektet ved at komme op i et højere gear.

Det forløbne år har vi præsenteret jer i kommunerne for en række opgaver og nogle redskaber, der kan hjælpe med at løse disse opgaver. KOMBIT forventer nu, at opgaverne er ved at blive løst i hver enkelt kommune, og vi kommer derfor til at følge mere og mere op på dem. Opgaverne går langt hen ad vejen fra ”kan” til ”skal”, og der begynder at komme mere skarpe deadlines. Så MØD OP og bliv klogere på hvordan I kommer i gang, kommer videre med og får afsluttet efterårets vigtigste SAPA-opgaver.

På netværksmøderne i oktober vil vi bruge en del tid på at vende tilbage til 3 vigtige kommuneopgaver og få dem konkretiseret og eksemplificeret gennem både oplæg og aktiv deltagelse. I får også mulighed for at efterspørge inspiration og søge hjælp hos hinanden.

De emner vi fokuserer på, på netværksmøderne i oktober, er:

Organisation

Det er nu vigtigt, at hver enkelt kommune har sin projekt- og programorganisering på plads. I SAPA-projektet forventer vi, at alle kommuner har udpeget (eller snarest muligt udpeger) en SAPA-projektleder, der varetager kommunens implementering af SAPA-løsningen og som kan tage den direkte kommunikation med KOMBIT om implementeringen.

På netværksmøderne stiller vi skarpt på rollen som projektleder og uddyber vores forventninger til denne rolle.

Systemer, kontrakter og snitflader

Det er også tid til, at hver enkelt kommune får endeligt styr på sine systemer og kontrakter og har analyseret behovet for snitflader.

På netværksmøderne dykker vi ned i denne opgave igen og præsenterer et opdateret Excel-ark over system- og kontraktoverblik, et opdateret budgetredskab (snitfladedelen) og ikke mindst resultaterne af den spørgeskemaundersøgelse om snitflader, der har kørt i kommunerne hen over sommeren.

KMD Sag Exit-strategi

Endelig forventer vi, at alle kommuner snart har udarbejdet deres KMD Sag Exit-strategi og også gerne er gået i gang med planlægningsarbejdet forud for migrering af KMD Sag-sager og deres brugere.

På netværksmøderne vender vi tilbage til KMD Sag Exit-strategien, som vi gennemgik på møderne i juni, med henblik på, at I kan sparre med hinanden om de konkrete opgaver og stille spørgsmål til KOMBIT. Overvej forinden mødet, om I er a) i gang med fase 1-2 i Exit-strategien eller b) i gang med fase 3-4 eller c) færdige med Exit-strategien. Denne inddeling vil nemlig danne grundlag for gruppearbejdet på netværksmøderne.

Program

Tiderne er cirka-tider og der indlægges pauser efter behov.

Formiddag 09.00 – 11.45:

  • Intro – med fokus på nye deltagere
  • Status på projektet
  • Organisation
  • Systemer, kontrakter og snitflader

Formiddagen afvikles som en kombination af oplæg + spørgsmål samt mindre refleksioner på tomandshånd.

Frokost 11.45 – 12.30

Eftermiddag 12.30 – 15.30:

  • KMD Sag Exit-strategi
  • Implementering af Støttesystemerne
  • Yammer – en fælles dialogplatform

Hoveddelen af eftermiddagen afvikles som en 2-timers arbejdsproces, hvor vi i mindre grupper og i skiftende formater arbejder med, at I kan efterspørge viden og søge hjælp hos hinanden.

Vi hos KOMBIT glæder os som altid til en god dag sammen med både gamle og nye SAPA-kontakter.